torstai 19. helmikuuta 2015

Neulakammoisen painajainen









Ajattelin tulla teille kertomaan hieman hiustenvärjäyksestäni ja tänään hieman "puskiin" menneestä verikokeista. Eli tuli värjättyä hiukset punasiksi toissapäivänä ja tykkään tosipaljon näistä hiuksista! Vielä jos olis hyväkuntoiset hiukset nii sit nää olis täydelliset. Käytiin hakemassa Cittarista hiusvärit lääkärireissun jälkeen ja illemmalla äiti sit värjäs mun hiukset, kun en ite näitä kuitenkaan olis saanut värjättyä, kun hiukset on niin paksut. Hiusväri, millä värjäsin on Schwarzkopf Live Color XXL HD ja sävy oli 35 "Real Red". Kaupassa oli valinnanvaikeus, kun meinasin ensiksi ostaa Olian hiusvärin, mutten tiennyt otanko punakuparin vai intensiivisen punaisen, ja päädyin lopulta Schwarzkopfiin eikä kaduta!

Niin, niistä verikokeista. Eli siis tiistaina mulla oli lääkäriaika nuorisopsykiatrian poliklinikalle, jossa keskusteltiin lääkeannoksen nostamisesta ja muista asioista. Juuri ajan lopussa päätin sitten kysyä, että entäs ne verikokeet, joista keskustelin psykologin kanssa viime kerralla. Kärsin siis jatkuvasta väsymyksestä. Lääkäri laittoi sitten lähetteen ja keskiviikkoillasta torstaiaamuun olin syömättä sekä juomatta ja kymmenen aikaa lähdettiin ajelemaan kohti terveyskeskusta.
Automatka vielä meni ihan hyvin, mutta sittenkun pääsimme odotustilaan, niin hoin kokoajan että "ei, en halua" Ja mulla on aivan järkyttävä neulakammo ja siitä on kauan milloin olen viimeksi käynyt verikokeissa. Vuoromme tuli ja mun piti riisua huppari ja takki, mutta meinasin jo karata koko huoneesta, kun ahisti. Lopulta suostuin istahtamaan tuoliin ja hoitaja kokeili molemmista käsistä verisuonet. Sitten tunsin, kuinka neula meni ihon alle ja posket olivat jo märät kyyneleistä. Kuulin, kuinka hoitaja sanoi ottavansa toisesta kädestä, kun ei tuosta oikeasta kädestä löytynytkään suonta.
Yhtäkkiä mulle iski ihan järkyttävä paha olo ja sanoin itku kurkussa äidille ja hoitajalle, et nyt oksettaa ja paljon. Meinasi tajukin lähteä ja sain oksennusastian syliini. Päätettiin sitten, että ehkä mun on parempi makaa sohvalla, jos taju oikeasti lähtis. Mut talutettiin käytävän sohvalle ja toisesta kädestä otettiin verta ja tällä kertaa se meni hiukan paremmin. Äiti sitten naureskeli mulle jälkeenpäin, et valahdin kalpeeks.. En oo koskaan tykänny verikokeista tai rokotuksista - suorastaan vihaan niitä. Noh, toivottavasti ensi kerralla menis paremmin.

Eilen tuli väsättyä pöytäkonetta, kun yritin asentaa sinne tuuletinta. Joko oli liian pieni tai liian iso tuuletin, joten nyt koko koneessa ei ole tuuletinta ollenkaan. Hieman harmittaa kyllä, mutta ehkä tuo kone pärjää ilmankin. Pöytäkoneeni on siis ollu mulla about 5 vuotta ja on merkiltään Compaq SG3-351SC ja on ollut ihan kelpo kone, vaikkei sovellukkaan pelaamiseen. Täältä pääset HP:n sivuille, joissa kerrotaan kyseisestä koneesta.

Mulla on yksi ns. "projekti" käynnissä, josta kerron varmaankin lisää teille ensi viikolla :)
Nähdään seuraavassa postauksessa!


8 kommenttia:

  1. Mulla ei ole neulakammoa, mutta allergiatestien jälkeen mut saa lähes pakottaa verikokeeseen, jos se otetaan kyynärtaipeesta. Kävi kuten sulla, kahdesti vaihdettiin kättä ja 9 putkee verta. Aloin oksentamaan ja kun vihdoin ja viimein pääsin ulos sieltä labrasta, pyörryin terveyskeskuksen käytävälle ja sain aivotärähdyksen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että D: Joo mulla otettiin kyynärtaipeesta ja muistin just mitä se hoitaja sano mulle.. Se sano et verisuoni karkas oikees kädessä ja sen takii joutu ottaa toisest kädestä verta.

      Poista
  2. Vooi tää vaikuttaa tosi kivalta blogilta! Jään seuraamaan :)
    www.avaaovi.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Voi sua raukkaa ton verikokeen kanssa, itsellänikin on liian suuri neulakammo ja sokerirasitustesti oli jotain täyttä kidutusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa aika kauheelta toi sokerirasitustesti :(

      Poista
  4. i feel u, neulakammo on kamalin asia ikinä! :-( itse onneksi sain otettua jäykkäkouristusrokotteen syksyllä onneksi, mutta siihen jouduin psyykkaamaan ja tsemppaamaan itseäni kunnolla puoli vuotta sillä sitä ennen olin saanut rokotteen 6 vuotiaana :-D onneksi kuitenkin saitte verikokeet otettua :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itekkin otin kasiluokalla jäykkäkouristuksen ja siinä sivussa sit hpv-rokotteen. Ensimmäisellä kerralla jouduin makaamaan ja kaveri piti kädestä kiinni vieressä ja kyyneleet vaan valu, mut seuraavat kerrat meni paljon paremmin! Ehkä meillä nää kammot menee joskus ohi :)

      Poista